V dnešním digitálním věku má jeden milion zhlédnutí na Youtube obrovskou hodnotu. Ale kolik vlastně stojí taková popularita? Pokud vás zajímá, kolik byste mohli vydělat na svém Youtube kanálu nebo kolik si mohou úspěšní youtubeři připsat na účet za pouhých milion zhlédnutí, pak neváhejte a čtěte dál. V následujících řádcích se dozvíte nejenom částky, ale také něco o tom, jak Youtube funguje a jaký vliv mají na zisk reklamy a koronavirus.
Obsah článku
Kolik za 1 milion zhlédnutí na YouTube?
YouTube je jedním z největších webových portálů, kde lze nalézt video obsah. Slouží nejen k zábavě, ale je často využíván i pro propagaci produktů či služeb. Mezi osobnosti, které z YouTube těží, patří například pewdiepie, Shane Dawson, Jenna Mourey, Casey Neistat a mnoho dalších. Tyto osobnosti získaly značnou popularitu a velké množství zhlédnutí příspěvků na jejich kanálech. Jak vypadají finanční výdělky spojené s takovým počtem zhlédnutí a může se z YouTube stát hlavní zdroj příjmu?
Způsob monetizace na YouTube
Monetizace na YouTube spočívá v získávání peněz prostřednictvím reklam. Pro umístění reklamového obsahu na videa musí být daný kanál přijat do partnerského programu YouTube, který je zdarma. Následně lze k videím přidat reklamy a vydělávat na nich. Cena, kterou kanál dostane za reklamu, se odvíjí od mnoha faktorů, mezi které patří umístění reklamy, umístění geograficky a typ reklamy.
Cena za 1 milion zhlédnutí
Lze se předpokládat, že cena za 1 milion zhlédnutí se liší podle jednotlivých kanálů. Cena reklam se zásadně odvíjí od umístění reklamy. Například reklamy umístěné na začátku videa bývají placené více, než reklamy zobrazené uprostřed videa. Platí se také pravidlo, že čím menší je cílová skupina, tím vyšší cena. Pokud se tedy reklama zobrazuje v zemi s velkým počtem obyvatel, cena bude nižší než v zemi s nižší populací.
Podle několika zdrojů se cena za 1 milion zhlédnutí pohybuje v rozmezí 500 – 2000 dolarů. Tento rozsah se ale týká spíše méně populárních kanálů. Čím více zhlédnutí má daný kanál, tím více přitahuje reklamní partnery a tím víc roste i cena za 1 milion zhlédnutí. Osobnost může získat vysoký finanční zisk, pokud má miliony zhlédnutí u svého videa.
Jak se cena za 1 milion zhlédnutí odvíjí od cílové skupiny?
Cena reklam se odvíjí i od toho, jak si vybírá cílové publikum daný kanál. Pokud je kanál zaměřen na mladší publikum, bude cena za 1 milion zhlédnutí nižší. Tím pádem ceny rostou s věkem cílové skupiny. Firma hodnotí i to, zda daný kanál čerpá z dané lokality. Pokud má kanál cílové publikum pouze v dané oblasti, bude cena za reklamy nižší.
Další faktory ovlivňující cenu reklam
Kromě cílové skupiny a umístění reklamy ovlivňuje cenu i engagement, tedy interakce od diváků. Pokud mají videa vysoký počet lajků a komentářů, je to pro reklamního partnera přitažlivé. Stejně tak mezi faktory patří i humor a způsob prezentace. Pokud tedy daná osobnost získá masivní množství zhlédnutí, vysoký engagement a obstojný počet subscribers, cena za reklamy se postupně zvyšuje.
Závěrem
Cena za 1 milion zhlédnutí na YouTube se velice odvíjí od mnoha faktorů. Nejvýraznějšími jsou umístění reklamy, cílová skupina, engagement a umístění geograficky. Podle několika zdrojů se cena pohybuje v rozmezí 500 – 2000 dolarů. Tyto hodnoty ale platí pro méně populární kanály. Populárnější kanály s miliardy zhlédnutí mohou získat výrazně vyšší částky. Výdělky z reklam na YouTube se tak mohou výrazně odlišovat a stát se pro někoho hlavním zdrojem příjmu.
Často Kladené Otázky
### Kolik za 1 milion zhlédnutí na Youtube dostanu peněz?
To záleží na mnoha faktorech, včetně tématu videa, publika a dohodnuté smlouvy s inzerenty. Nicméně, podle průměru, může být tato částka někde mezi 1000 a 5000 dolary.
### Jak mohu zvýšit výdělky ze svých videí na Youtube?
Existuje několik způsobů, jak zvýšit příjmy na Youtube, které zahrnují optimalizaci klíčových slov a popisu videa, pravidelné vydávání kvalitního obsahu, propojení videí s dalšími sociálními sítěmi a budování loajálního publika. Dalším způsobem může být spolupráce se značkami a inzerenty a umístění reklam na svá videa.